Auto Nord Racing

Dragracing – Street Legal – Bilcross – Rallycross – Bakkeløp – Breisladd

Hele Auto Nord-familien er ekte bilentusiaster som elsker motorsport. På fritiden deltas det på biltreff, og kjøres både rallycross, drifting, banekjøring, bakkeløp og dragrace i Norge og Sverige. Det er ikke få steder som har fått besøk av den gule Camaro’en til Ole Johnny eller den grønne Nova’en til Vidar.  Etter hvert har også bilfamilien blitt utvidet med en M3 rallybil. Uansett hvor du møter Auto Nord Racing kan du være sikker på en ting: De lager show!

70 ½ Pro Touring Camaro Z28

70 ½ Pro Touring Camaro Z28

Eier og fører:

Ole Johnny Pettersen

Om:

Den gule Camaroen til Ole Johnny er ikke heeelt orginal, selv om den er registrert og godkjent for å kjøre på vei. Her snakker vi om en senket og stivet -70 Camaro Z28 RS, med en 8,9 liters V8 med gigantisk kompressor fra Procharger (F3)og annen snacks. Den yter ca 1100 hk på bakhjulene. Utfordrende å kjøre når selv tørr asfalt blir nesten like glatt som vinterføre, men helv*** artig å se på. Det går hardt ut over bakdekkene! 

Ytelse:

På dragracebaner kjører bilen
0-200 km/t på under 6 sek
0-100 på under 2,4 sek
Kvartmila i Dragrace går på 9,1 sek, og sluttfart på 249 km/t.

65 Chevrolet Nova Drag Race

Eier og fører:

Vidar M. Pettersen

Om:

Den grønne Novaen til Vidar er en ombygget -66 modell, med rørramme og «alt» modifisert. Det er bare utenpå at man ser hva slags bil dette har vært en gang. Den drives framover av en 632 Cid (10,3 liter) V8 Chevrolet Big Block med 988 hk uten lystgass + ekstra 300 hk lystgassanlegg, som gir et realt skyv.

Ytelse:

Bilen går 0-100 km/t på under 2 sek
0-200 4,5 sek
1/4 mile/402 meter 7,6 sek med slutthastighet 290 km/t

Vidar M. Pettersen med 65 Chevrolet Nova Drag Race
BMW M3 Coupe E46 Rallycrossbil

BMW M3 Coupe E46 Rallycrossbil

Eier og fører:

Ole Johnny B. Pettersen

Om:

Den blå rally BMW'en er en original M3 utgave som tidligere er importert fra USA, og har således greit skyv også i original utgave. Men her har selvfølgelig Ole Johnny skrudd litt ekstra. Godt over 300 hk på bakhjulene og sperre, justerbare tårnlager, kraftigere stabstag og mye annet er på plass. Alt er ombygget for rally, og Ole Johnny kjøpte den ferdig bygget, men har modifisert mye på den etter at den ble kjøpt i 2021. Ole Johnny har kjørt en Chevrolet Nova i rallycross i mange år, men har hatt et opphold på 10 år med det. Ble litt for lite løp med Camaroen og måtte finne på noe morsomt i tillegg.

Ytelse:

Totalt ombygget for rallybruk, og er fortsatt under ombygging og forbedring.

Auto Nord Racing

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Helgens jobbing på M3 rallycrossbilen. Nytt carbontak (er option på m3 originalt) og nye lexan vinduer på plass denne uken først. Deretter.bygger om bakstilling litt med nye foringer, forsterker E46 svakheter ved bakre subframe innfesting. Sveiser på store forsterkning stålplater fra et kit m.m. godt igang, og må være ferdig søndag kveld for å kjøre ut. Ferdig  å søndag kveld, og kjørt ut.

Kommenter på Facebook

Nova’en neste 😏?

Keep up the good work

Vanlig m3 overhauling 👍👌💪

Kristin, du må ikke kjøre Ole Johnny så hardt.Han så litt sliten ut på siste bilde.Go helg til dere 🤗🤗👍

Steile bra😀💪🏻

View more comments

Kommenter på Facebook

Ser såå fram til å se dåkker i Sverige i 2023😍

En del arbeide ble gjort med Rallycrossbilen  denne uka. Nye speil, lettere og bedre bakluke,lettere og ny fanger blant annet. Ellers strippet for en del vekt med pakninger og slikt. Nytt luftinntak til radiator begge sider. Forbedret luft utslipp i bakluke.  Noen nye Lexan ruter monter, og ny front og bakrute kommer til uke. Godt vær for å jobbe inne. Sommeren kommer fort nå.

Kommenter på Facebook

Hvor har du bestilt Lexan?😀

Kommenter på Facebook

Tøft

Dette så jeg på Youtube for en halvtime siden 😎😎😎

🔥🔥🔥

Følg oss

Auto Nord Racing har egne sider i sosiale medier. Om du synes bil skal være noe mer enn bare frakt fra A til B, anbefales det å følge dem. Her går det alltid unna!
Og en siste anbefaling fra oss: Om du ikke har vært til stede på et bilsportarrangement anbefales det virkelig. Det gir helt spesielle inntrykk å se på, samtidig som du hører turtallsbrøl og lukten av forbrent racefuel.